Het opstellen van het strategische plan van uw organisatie kan overweldigend zijn. Volg deze stappen om uw strategische planningsproces eenvoudig en effectief te houden.
Strategische filters in kaart brengenDe volgende stap van het proces is het definiëren van strategische filters. Dit is het hart van de methode. Deze filters worden de objectieve functies die u probeert te bereiken. Dit zijn de evaluatiecriteria die u zult gebruiken bij het analyseren van de initiatieven die u wel of niet gaat nastreven. Houd hier ook rekening mee tijdens het samenstelling van een team. Vervolgens gaat u nee zeggen tegen afleiding. Je blijft gefocust. Je gebruikt tools zoals een twee bij twee matrix om te evalueren welke kansen je moet nastreven en welke je moet vermijden. Je neemt alle initiatieven op je lijst en voert ze door die strategische filters om degenen te identificeren die waardevol zijn en veel potentieel hebben en degenen die vermeden moeten worden. Trek je grenzenVervolgens ga je naar trek de grens. Strategische planning gaat over focus en je hebt je lijst met initiatieven. Je gaat de bovenste en de onderste identificeren en ze op de juiste manier van middelen voorzien. Je moet alleen werken aan dingen boven de lijn waarvoor je middelen hebt. Het volgende is ervoor zorgen dat je een gediversifieerde portfolio van initiatieven hebt en vervolgens het strategische plan uitvoeren. U kijkt op de volgende manieren naar uw initiatieven. Zijn ze langdurig? Korte termijn? Brengen ze uw kerncompetenties in evenwicht? Zijn ze evenwichtig verdeeld over producten, markten of diensten? U bekijkt uw portfolio en hoe deze zich in de loop van de tijd ontwikkelt.
Tijdens het doorlopen van het strategische planningsproces zullen er belangrijke hulpmiddelen en kaders zijn die u bij elke stap zult toepassen, en u gaat om een heel duidelijk plan te bedenken met een reeks geprioriteerde initiatieven. Meer weten over strategische planning? Wat dacht je ervan om er een hele cursus over te doen? Ga direct naar de cursus en begin te leren hoe strategisch plannen. De gehele cursus is beschikbaar op LinkedIn Learning. Veel plezier! Heb je genoten van dit bericht? Als dat zo is, raad ik je ten zeerste aan om ongeveer 30 seconden de tijd te nemen om een vaste abonnee van deze blog te worden. Het is gratis, leuk, praktisch en slechts een paar e-mails per week (ik beloof het!). SCHRIJF U HIER IN om de thoughtLEADERS-blog gemakkelijk rechtstreeks in uw inbox te ontvangen!
|
https://www.me-scan.nl/drijfveren/ |