Praktijkardi
Image default
Health / Alternative

De grootste ergernissen die klanten bij tweede handsewinkels ondervinden

De grootste ergernissen die klanten bij tweede handsewinkels ondervinden

De meeste mensen zoeken online naar producten die zij nodig hebben. Fysieke winkels bezoeken blijft natuurlijk ook een goede manier om te winkelen. Steeds meer ondernemingen openen fysieke winkels waarin tweedehandse kleding  of andere producten worden verkocht. Voor veel mensen die op zoek zijn naar goedkope en duurzame alternatieven is dat ideaal. Echter ondervinden zij helaas ook een aantal nadelen wanneer zij een tweedehandse winkel bezoeken. Waar ergere klanten van dat soort winkels zich het meest aan?

Retourneren niet mogelijk

Verder vinden klanten van tweedehandse winkels het erg vervelend dat het hen zelden lukt de gekochte artikelen terug te brengen of in te ruilen voor wat anders. Het komt bij iedereen wel is een keer voor dat je er pas thuis achter komt dat de producten die je hebt gekocht toch niet helemaal aan je wensen voldoen.

Onduidelijke prijs

Als de eigenaar van een tweedehandse winkel geen barcode printerheeft, dan is de kans groot dat er op de producten geen prijskaartjes hangen.  Tijdens het winkelen weet je als klant daardoor vrijwel nooit hoeveel een product kost. Zelfs als de prijzen via borden staan aangegeven blijft het vaak voor veel consumenten erg onduidelijk.

Kwaliteit

Op zich is het niet helemaal terecht dat er klanten zijn die zich ergeren aan producten met lagere kwaliteit in tweedehandse winkels.  Het is namelijk logisch dat producten die eerder gebruikt zijn, het minder goed doen of minder lang meegaan dan producten die je nieuw koopt.

 

Fysieke tweedehandse winkels openen steeds vaker hun deuren in Nederland. Winkelen bij dat soort winkels is duurzaam en goedkoper. Toch ondervinden consumenten ook een aantal nadelen. Zo is een barcode printen bij lang niet alle winkels mogelijk. Daardoor hangen er geen prijskaartjes bij de producten en weten klanten daardoor niet altijd wat de bijbehorende prijzen zijn. Verder balen klanten er van dat retourneren lang niet altijd mogelijk is en dat de kwaliteit toch soms meer tegenvalt.

https://coding.koenig-bauer.com/nl/