Praktijkardi
Image default
Marketing

Hoe en wanneer kortingen gebruiken?

Kortingen zijn niet voor iedereen weggelegd. En ik kan je niet zeggen of je ze moet gebruiken of niet. Maar ik kan je vertellen hoe je ze moet gebruiken.

Er zijn talloze manieren om kortingen te gebruiken om meer leads en verkopen voor de online winkel te krijgen. Maar je moet ze verstandig gebruiken.

De strategie moet altijd afhangen van de zakelijke doelen en de individuele bezoeker. Misschien wil je korting geven op stopgezette artikelen om voorraad op te ruimen en niet om de omzet te verhogen.

Laten we eens kijken hoe en wanneer kortingen gebruikt kunnen worden en wat de alternatieven kunnen zijn. Isolatieshop voor beste isolatiemateriaal.

 

Wanneer een bezoeker een site voor het eerst bezoekt, is hij mogelijk nog niet klaar om te kopen. Dus ze een kortingscode aanbieden die ze meteen kunnen gebruiken, is niet altijd de beste strategie.

In plaats van nieuwe bezoekers te vragen dit al vroeg in het verkopkoperstraject te kopen, moet je hen om een kleinere toezegging vragen, zoals het geven van hun e-mailadres in ruil voor een kortingscode.

 

Hier is hoe dat eruit zou kunnen zien:

 

Nieuwe klantenkorting

Bij het maken van een campagne voor nieuwe bezoekers is het belangrijk om:

  1. Richt je op een specifiek segment: Om ervoor te zorgen dat je deze korting alleen aan nieuwe sitebezoekers aanbiedt, plaatst je een cookie in de browsers van nieuwe bezoekers. Als je dit doet, kun je nieuwe bezoekers volgen versus terugkerende bezoekers en campagnes voor dit segment verbergen of weergeven.
  2. Personaliseer de kopie: zorg ervoor dat de doelgroep weet dat het aanbod exclusief voor hen is. Dit maakt de boodschap en het aanbod relevanter wat leidt tot meer conversies.
  3. Geef mensen een reden voor je korting: Als je wilt dat mensen je korting accepteren, geef ze dan een reden. Zoals Robert Cialdini in zijn boek Influence schrijft : “Mensen houden er gewoon van om redenen te hebben voor wat ze doen.” Het beste is dat het werkt, zelfs als de reden duidelijk is. Het kan bijvoorbeeld zo simpel zijn als in het voorbeeld hierboven waar bezoekers korting krijgen omdat ze nieuwe bezoekers zijn. (Zie: The Copy Machine Study.)
  4. Alternatief : Als je geen kortingen wilt bieden aan nieuwe bezoekers, kun je proberen ze te verkopen voor de waarde van een nieuwsbrief om hun e-mailadres te krijgen.