Internetreclame en de wet: wat een specialist moet weten en wat hij niet moet doen

Ondanks het feit dat internet een redelijk open ecosysteem is, wordt online adverteren nog steeds beperkt door nationale wetten en siteregels.

Daarom raden we u ten zeerste aan om alle regels – overheid en advertentieplatforms – te bestuderen voordat u begint met het maken van materiaal. En ja, vergeet niet de landingspagina’s te checken, want hun dappere moderators missen ze ook niet.

Dit heb je nodig:

  • Google Ads-beleid
  • Wettelijke vereisten van sommige landen voor Google Ads
  • Waar het overtreden van het Google-beleid toe zal leiden
  • Facebook-advertentiebeleid
  • Communityrichtlijnen van Facebook

Laten we het nu hebben over wat u absoluut niet moet doen in advertenties, maar veel experts vergeten het.

Geef aan dat uw bedrijf het beste is en dat uw concurrenten zo-zo zijn

Nee, helaas (of gelukkig uw concurrenten) kunt u zo niet schrijven. Als je echt de beste bent, moet dit worden bevestigd door een derde partij, bijvoorbeeld onderscheidingen, onderzoeksbedrijven of wedstrijden. Maar u mag uw concurrenten helemaal niet beledigen of kleineren.

Geef onvolledige of onjuiste productinformatie op

Het maakt niet uit hoeveel je zou willen, maar je moet niet zwijgen over niet de meest aantrekkelijke aspecten van een product of dienst. Als de salon in de advertentie schrijft dat de specialisten “nagels” maken voor 900 euro, dan moet hij 900 euro rekenen voor het werk van de meester. En als dit een actie is, dan moet de adverteerder dit aangeven in de advertentie. En om geen boete te krijgen voor onvolledige informatie, is het de moeite waard om de voorwaarden van de speciale aanbieding toe te voegen.

Als er een uitverkoop is in de winkel, staat er in de advertentie “50% uitverkoop”, maar in feite geldt zo’n korting alleen voor twee producten uit het gehele assortiment, dan zullen de regelgevende instanties dit beschouwen als “het brengen van onvolledige voorwaarden van de promotie”. De boete is voorzien.

Gebruik godslastering en obscene afbeeldingen

Het is verboden om in advertenties blote lichaamsdelen te gebruiken, mensen te kleineren op basis van geslacht, leeftijd, ras en andere kenmerken. Als u besluit vrouwenborsten te gebruiken en zo de aandacht van schoolkinderen trekt, bereid u dan voor op een boete.

Hoe u zonder problemen kunt adverteren – checklist

We hebben een kleine checklist opgesteld die u tegen boetes zal beschermen en uw zenuwen zal besparen wanneer u met mate communiceert:

1) Controleer of uw onderwerp onder de verboden valt.

2) Controleer of u documenten moet verstrekken voor reclame. Bereid indien nodig de benodigde papieren voor volgens de lijst.

3) Gebruik geen superlatieven in de tekst, tenzij dit door derden is bevestigd.

4) Laat u niet misleiden en zwijg niet over belangrijke details.

5) Gebruik geen se*sueel expliciete woorden.

6) Geef bij het specificeren van de levering informatie over de verkoper op.

7) Probeer niet om een ​​verboden item als een ander item te adverteren.

 

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

web design and development services

https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html